DaanenEvelineNZ.reismee.nl

Tongariro Alpine Crossing!!

Dag iedereen!

Na onze overnachting in de tram zijn we door gereden naar Coromandel. Over Coromandel road. In een woord: Prachtig! De weg gaat zigzaggend langs het water, en na elke bocht ben je weer verbaasd over het uitzicht wat daarop volgt!

Coromandel is een leuk kustplaatsje. Het is klein maar knus. We hadden besloten het treintje naar een van de toppen daar te nemen. Was opzich niet heel bijzonder. Maar bovenin weer een van de prachtige uitzichten die er daar zijn.

Die nacht hadden we een overnachting in een hut aan het water. Is moeilijk in woorden te beschrijven maar het is daar echt adembenemd mooi. Het leuke van deze camping was dat er veel Nieuw-Zeelanders verbleven, dus niet echt een heel toeristische plek. We maakten kennis met 2 nieuw-zeelanders die wel van een biertje hielden en hebben gezellig gepraat met elkaar.
De nieuw-zeelanders zijn echt stuk voor stuk (bijna) allemaal aardig. Ze praten graag en zijn nieuwsgierig waar je vandaan komt.

Na onze overnachting zijn we doorgereden naar Rotorua. Een wat grotere trekpleister waar de geisers en Maori's te vinden zijn. De Geisers in Rotorua zelf worden opgestookt op vaste tijden (Ja echt waar). Gelukkig hadden we dit van te voren begrepen. We vonden het al zo raar dat we hem precies om 09:45 konden zien spuiten!? We hebben ervoor gekozen deze toeristische atractie achter ons te laten.

Nabij Rotorua, halverwege de weg naar Taupo (Onze volgende bestemming), hebben we een wandeling gemaakt door Waimangu. Prachtig deze omgeving bestaat uit vulkanisch gebied, met kraters en mooie meren. Super mooi en een fijne wandeling! Zo konden we ook alvast oefenen voor onze grote tocht die komen zou.

Hierna zijn we doorgereden naar Taupo. Taupo is een gezellig plaatsje aan het mooie meer Taupo. Zeker de moeite waard om een nachtje te blijven. Het uizicht vanaf Taupo op Mount Doom is super mooi!

Na onze overnachting zijn we door gereden voor de Tongariro Alpine Crossing! Ja we hebben hem gelopen! 19,2 kilometer door vulkanisch gebied geklommen! Voor de gene die niet weten wat deze crossing in houdt, google even. ;-) Tijdens deze wandeling heb je prachtig uitzicht op Mount Doom. Hij heeft niet echt Mount Doom, het is de Lord of the Rings benaming. Het landschap hier is prachtig, en doet je echt denken aan de prachtige Lord of the Rings films.

Ik typ dit bericht vanuit het Base Camp bij de Alpine Crossing. Er is geen beschaving hier op dit base camp na. Hier hadden we niet helemaal opgerekent. Vanavond hebben we ons laatste eten op. Morgenochtend stappen we al vroeg in de auto voor een lange autorit naar Wellington. Woensdag varen we over naar het zuiden!

Het noorden is zo mooi! Maar we kijken ook erg uit naar het zuiden. Er staan verschillende dingen op het programma, onder andere het spotten van de walvissen en andere zeedieren. Ook heeft Daan besloten daar z'n parachutesprong te doen. Voor de gene die dit nog niet weten, dit is mijn verjaardagscadeautje voor zn 30e verjaardag!

Kortom we genieten enorm. De tijd vliegt!

Veel Liefs Daan & Eveline

Anita

Geniet ervan! Kijk uit op de weg. Leuk verhaal weer. Ik waan mijzelf ook weer een klein beetje terug in NZ. Stonk het nog in Rotarua? hihi!
Op de overtocht van Wellington naar het zuiden goed opletten, Ik had de mazzel dat er dolfijnen met de boot mee zwommen.

John Key

Kia pai te reira

Bert en Marga

Volgens mij krijgen jullie het alleen maar leuker en mooier. Wat fantastisch dat je de wandeling zonder blaren hebt gelopen. Zaten de wandelschoenen goed?
Nu op naar het zuiden! Fijne overtocht en tot horens
Kus Pap en mam

Lynn

Hi Daan en Eef.

Het klinkt allemaal ontzettend gaaf zeg. Super dat jullie lekker kunnen genieten en blijf dat ook zeker doen..Want de tijd vliegt altijd voorbij!

Liefs van ons

Lilian

Hoi Eef en Daan

Ik geniet er van om jullie reisverslag te lezen. Fantastisch om dat te doen. Blijf genieten.

Liefs van mij

tante harmien

mijn wens om hier ook eens te wandelen wordt alleen maar versterkt door jullie reisverhalen. wat een geweldige ervaring - eentje die je nooit zal vergeten.
Goede reis verder !

Cindy

Hoi eveline en daan! Wat leuk om jullie verslagen te lezen! Klinkt allemaal erg bijzonder, dus geniet van alles wat je ziet en doet. Ik kijk uit naar het volgende verslag. Nog hele fijne reis! Liefs cindy

Bert en Bea

Heb eindelijk jullie verhalen gelezen.(had de link nog niet).Zo te lezen genieten jullie onwijs.De verhalen komen bekend voor en ik weet zo ongeveer precies waar jullie zijn.
Heel veel plezier.

Daan en Eveline!

Bedankt voor jullie reacties! Sorry Bea, helemaal vergeten door te geven!