DaanenEvelineNZ.reismee.nl

Kaikoura!!

Na onze overnachting in Wellington, zijn we woensdag over gevaren naar South-Land. De overtocht zelf duurt ongeveer 3,5 uur, waarbij je dwars door de Marlborough Sounds vaart. Een mooie vallei! Helder blauw water en prachtig groen landschap.

Na een overnachting in Blenheim zijn we doorgereden naar Kaikoura! Zodra je langs het water rijdt kom je de eerste zeehonden al tegen. Hele groepen liggen er te zonnebaden aan de kust! Geweldig om te zien! Er waren ook vele baby zeehondjes! Je zou ze bijna mee naar huis nemen! Je kan er uren naar kijken!

In kaikoura zouden we overnachten en hadden we ook een walvistour gepland. Kaikoura staat hier om bekend. Er zwemmen vele walvissen in dit gebied, en dan voornamelijk potvissen. Dus hup op de boot! Door de vele aparatuur kunnen ze precies achter halen waar de walvis zich bevindt, en hoelang deze al onder water is. Na 45 min moet deze boven komen om zuurstof binnen te krijgen! En jawel, we hebben er 2 gezien! Zo indrukwekkend! Het mooiste is als ze weer onder water gaan, en ze hun enorme staart in de lucht gooien! En of het feest nog niet compleet was. Tijdens de terug reis met de boot zwom er een enorme groep dolfijnen met ons mee. Ze hebben echt een hele show voor ons opgevoerd! Zo bijzonder!

Op het strand hebben we s'avonds fish en chips gegeten! Als dat geen vakantie is!

Er heerst al even wat droogte op het zuider-eiland. Normaal gesproken zou er nu al wat regen zijn gevallen. Vannacht heeft dus het eerste slechte weer zijn intrede gedaan. Veel wind en vanmorgen regen. Maar ons hoor je niet zeuren! We hebben al zo geboft met het weer!

Sinds vandaag zijn we in Hanmer Springs. Een klein bergdorpje, wat bekend staat om zijn spa, wandel en fiets routes! We blijven hier 2 nachtjes! Even relax, we zitten nu vaak elke dag in de auto!

Hierna op naar de Gletsjers! Kortom we blijven genieten! We waarderen het zo dat we dit kunnen doen!

Liefs D & E

Anita

Jeej! Ik ben de eerste! Wat een geluk hebben jullie gehad met de walvissen... En dolfijnen... En laat de zeehonden maar daar hoor.. Een gewone hond is veel leuker ;):P hihi! Geniet ervan!

Patricia Vd Geest

Gaaf!

Lilian

Owww wat ben ik jaloers!!!!! Fantastisch lijkt het me.....zeehonden, walvissen en dolfijnen......en dat op 1 dag. Blijf genieten van alles. xxx

Harmien Antons

dit zijn zo van die "once in a lifetime" ervaringen !
Hou ze vast en blijf genieten van deze vakantie.

Truus Verweij

Super leuk Eef om jullie reisverslag te lezen. Wat een heerlijke vakantie hebben jullie. Ben gewoon jaloers! Geniet ervan! Gr. Truus

Henk en Klaas

Wat een afwisseling! Tongariro lijkt wel een maanlandschap. Nog veel moois gewenst!

Bert en Marga

Wat een ervaringen. Super dat jullie de walvissen, dolfijnen en zeehonden hebben gezien! Hoop dat je mooi weer blijft houden en blijf genieten. See you in two weeks!

tante harmien

nog vele mooie en veilige kilometers gewenst !
we genieten mee van jullie reis.