DaanenEvelineNZ.reismee.nl

Gletsjers en Wanaka!

Lieve allemaal,

Zoals gepland zijn we 2 nachten in Hanmer Springs gebleven. Het weer was regenachtig, dus zijn we lekker naar de spa geweest. Na 2 dagen relaxen konden we er weer tegen aan. We merken dat het iedere dag in de auto zitten soms best vermoeiend is. We wisselen regelmatig af, dus zo is het goed te doen.

Onze volgende bestemming was fox town. Het gebied waar 2 bekende gletsjers zich bevinden. De Frans Jozef en de Fox. De eerste hebben we beklommen. (Tot 250 m). Een mooi uitzicht. Helaas was het te regenachtig voor de Fox. Wanneer een bui eenmaal tegen de berg aanhangt, merk je dat deze moeilijk weg gaat. We hebben ervoor gekozen om een mooie wandeling te doen langs een meer. Met prachtig uitzicht op de bergen! Na een nachtje slapen zijn we doorgereden naar Wanaka. Iets wat gaar, we werden s'nachts n.l gewekt door een (groene)!! wandelende tak! Haha! Gelukkig heeft Daan hem gevangen en buiten gezet.

We zijn doorgereden naar Wanaka. De route hier naar toe was weer adembenemend mooi. Na wat stops zijn we uiteindelijk in Wanaka aangekomen. Een klein plaatsje aan een meer. Wat meer toeristisch. Een knus en gezellig plaatsje. Met wederom prachtig uit zicht. Je kijkt op de Alphen. Lekker gewandeld. Tevens ook geregeld dat Daan morgen z'n skydive gaat doen. Spannend!

Vanavond heeft Daan een Nederlands Kiwi gesproken, ook deze had weer leuke tips. Kortom we moeten morgen weer door. Queenstown, de Milford Sounds, Catlins, Lake Takepo en Mount Cook zijn o.a nog plekken die we graag aan gaan.

Bedankt voor al jullie leuke reacties.

Liefs Daan & Eveline

Patricia

vlg mij is het prachtig daar!! Komen er nog foto's online???

Bert en Marga

Hartstikke mooi verhaal en hoop dat je nog tijd hebt om al die plaatsen aan te doen. Nog veel plezier
Kus mama

Daan en Eveline

Het is idd prachtig hier! Helaas snoer voor de camera vergeten. Dus wel heel veel foto's, maar we kunnen ze niet over plaatsen. Als we thuis zijn, volgen er zeker foto's! Lfs D & E

Cindy

Heel leuk die verhalen! Skydive overleefd? Stoer hoor! Geniet van jullie avontuur! Liefs Cindy

sandra

wat is het er toch geweldig he. Voorlopig nog lekker genieten!