DaanenEvelineNZ.reismee.nl

De laatste dagen & vertek!

Onze laatste blog typ ik op Christchurch Airport. 4 fantastische weken zijn voorbij gevlogen. Wat hebben we het leuk gehad! En wat hebben we onwijs genoten! Nog een paar uur, en we vertekken definitief. Een dubbel gevoel. Jammer, want het is hier zo heerlijk! Maar zoals eerder gezegd, fijn om iedereen weer te zien. Al zijn 4 weken niet zo lang... Je bent toch benieuwd hoe het met iedereen is. Iedereen die de moeite heeft genomen om deze blog te lezen, dankjewel!

Nog even terug naar een paar dagen geleden. Na ons pinguin avontuur zijn we doorgereden naar Omarama. Vanuit Omarama zijn we naar Mount Cook gegaan. Helaas was dit de eerste dag, dat het weer ons in de steek liet. We hebben een mooie wandeling naar een Gletsjer gemaakt. Maar door de vele bewolking en de regen niet veel kunnen zien van o.a. Mount Cook. Op de weg naar Mount Cook ligt een prachtig blauw meer. Ongelooflijk mooi, volgens de kiwi's mooier dan Lake Tekapo.

De dag erna zijn we doorgereden naar Lake Tekapo. En de kiwi's hadden gelijk. Het meer van de dag ervoor was zoveel mooier. Helaas waren ze ook aan het verbouwen naast het meer, dit maakte een wat minder mooie indruk. En even voor buuf Joyce, helaas geen mount John. Tijd om door te gaan.

Op onze dag dat we naar Christchurch zouden gaan. Zijn we eerst nog naar het franse dorpje Akaroa gegaan. Een schiereiland nabij Christchurch. Het plan was om nog een keer dolfijnen te spotten, maar ook deze dag was het weer helaas te slecht. De auto-rit hier naar toe was wederom prachtig. Dus we zijn zowiezo niet voor niets naar dit dorpje geweest.

Hierna doorgereden naar Christchurch voor onze 2 laatste overnachtingen. We hadden al begrepen dat Christchurch niet heel bijzonder was. Gisteren de bus genomen om de City te bekijken. Hier zijn we toch wel van geschrokken. In 2011 is Christchurch door een grote aardbeving getroffen. En hier is nog steeds een enorme nasleep van te zien. Triest om te zien dat de stad hierdoor zo geleden heeft.

Christchurch was onze laatste bestemming met de auto. Vanavond vliegen we naar Auckland, vanaf daar naar Hong Kong en zo weer verder naar Nederland! Tot snel lieve mensen.

Liefs Daan & Eveline

Annja

Heel goede reis en tot snel, liefs Annja