DaanenEvelineNZ.reismee.nl

Pinguins!!

Na de overnachting in het truckers motel hebben we nog een rit met de auto gemaakt in Dunedin. Dunedin heeft een groot schiereiland waar je om heen kan rijden. Dit hebben we gedeeltelijk gedaan. Mooi uitzicht en lekker weer!

Na Dunedin zijn we doorgereden naar Oumarou, een plaatsje aan de kust. Oumarou staat bekend om zijn pinguins. Eerst naar de camping. Aldaar troffen we alweer een vriendelijke eigenarese. Deze gaf ons een tip over het pinguins spotten. Een gratis plekje, waarmee we de pinguins met een beetje gedult zouden zien. Voor de gene die het niet weten... De pinguins komen als het net donker is aan land. Wanneer het donker is zoeken ze hun nestjes op. Met veel gedult zijn we s'avonds op weg gegaan. En ja hoor, we hebben ze gezien! Lief om te zien dat pinguins echt betrokken zijn met elkaar. Als er een achterblijft, gaat de andere terug om deze te halen. We hebben even gekeken, en ze daarna weer met rust gelaten. Helaas zijn er ook hier weer mensen die niet rekening houden met deze diertjes. Er worden foto's gemaakt met flits, en hier kunnen deze arme diertjes niet tegen.

Al een aantal keer hebben we te horen gekregen dat er een groot ongeluk getal is op de autowegen in Nieuw-Zeeland. En dan voornamelijk door toeriste die rechts rijden i.p.v links. Op onze terug weg naar de camping hebben we net aan een ongeluk kunnen vermijden. Er reed iemand op onze weg helft. Voor de duidelijkheid, wij reden netjes links. De schrik zat/zit er dus behoorlijk in. Gelukkig met een sisser afgelopen.

Na een slechte nacht slapen. De hut was koud en tochtig. Zijn we zondag doorgereden naar Omarama. Dit plaatsje is niet heel bijzonder, maar ligt wel nabij Mount Cook. Deze dag was het 26gr en hier hebben we heerlijk van genoten. We hebben deze dag lekker gerelaxt. We hadden al gezien dat het weer een beetje om gaat slaan. Het noorder-eiland zou te maken krijgen met Cycloon Pam em wij zouden daar ook een staartje van krijgen. Al met al reuze mee gevallen.

Vandaag zijn we ondanks het slechte weer naar Mount Cook gereden. De berg was helaas in een wolkendek gehuld. Het was droog, en we hebben toch heerlijk even gewandeld. Wederom mooi uitzicht. De weg naar Mount Cook gaat langs een prachtig mooi blauw meer, ook dit was weer een stop waard!

Morgen rijden we door naar Lake Tekapo. Dan willen we nog een stop maken, om nogmaals dolfijnen te spotten aan de kust. We kunnnen er gewoon geen genoeg van krijgen!

Het aftellen is nu echt begonnnen. De laatste 2 overnachtingen in Christchurch zijn al geboekt. Deze 3,5 week zijn echt voorbij gevlogen. Uiteraard genieten we van de laatse dagen die we nog hebben. Wat hebben we tot nu toe geboft. Het weer wordt slechter, dus het is ook wel weer tijd om terug te komen. En ondanks dat we hier nog wel langer willen blijven, hebben we ook zin om weer naar huis te gaan. Fijn om iedereen weer te zien!

Lfs Daan & Eef

Patricia

Pinguins!!! ik hoopte even nu dan toch echt foto's te gaan zien, maar die hoop was aan het einde van de tweede alinea wel weg. Als de beessies er niet tegen kunnen, moet je er zeker geen foto van maken.
Kunnen dolfijnen wel tegen flitsen? ;-)
Geniet nog maar van de laatste dagen!

Liesbeth

Wat leuk om steeds jullie reisverhalen te lezen, geniet nog even van jullie laatste dagen...
X

Klaas en Eveline

Geweldige verhalen! Doe nog even of je niet terug hoeft. Maar toch alvast een goede terugreis.

Klaas en Henk

Leuk hoor, Klaas en Eveline. We waren er graag bij geweest, natuurlijk! Klaas en Henk

Joyce

Warme (of moet ik zeggen koude) herinneringen aan Lake Tekapo! Zo stil, sereen en mooi. Jullie zijn bofbipsen om daar te zijn :-)

Mount John niet overslaan, hoor! Te indrukwekkend om niet gezien te hebben.

Groetjes van de buuf