DaanenEvelineNZ.reismee.nl

Queenstown en the Catlins!

Zoals eerder geschreven verbleven we in Wanaka. Op een iets wat slordige Camping, maar wel gezellig! We maakte kennis met een "nederlandse" kiwi, die in de cabin naast ons verbleef. De oudere man woont inmiddels al 34 jaar in Nieuw-Zeeland. Het leuke hiervan was dat hij echt nog keurig nederlands sprak met limburgs accent. En de oude man kon toch praten! Hij heeft ons heel veel tips gegeven over wat we vooral nog moesten doen. Met zijn afsluitende woorden "zo weer ff lekker Nederlands gelult" zijn we verder gaan rijden.

In Wanaka heeft Daan zijn skydive gedaan. We moesten even gedult hebben, want door de vele bewolking kon de sprong niet meteen gedaan worden. 2 uur later dan gepland werdt daan in zn pak gehesen en mocht hij gelijk het vliegtuig in. Het gaat allemaal zo snel, je hebt gewoon geen tijd om zenuwachtig te zijn! Na 25 minuten zag ik een aantal stipjes naar beneden komen. Daan was de gene met de oranje parachute, hoe toepasselijk. Haha! Echt leuk om hem zo naar beneden te zien komen. Daan vond het in een woord: Geweldig!! Dit is zeker niet de laatste keer. Dus kortom een geslaagd cadeau.

Van de oude man hadden we de tip gekregen om niet over de highway naar Queenstown te gaan, maar over een sienic road. Deze road was echt geweldig. Stuk voor stuk mooie uitzichten. Van de oude man moesten we ook echt stoppen in Arrowtown. Een dorpje wat op de sienic road lag. Een knus, schilderachtig dorpje. Waar het lijkt of de tijd heeft stil gestaan. Echt heel gezellig en knus. Bij een oud bakkertje hebben we wat lekkers gegeten.

Later die middag zijn we aangekomen in Queenstown. We waren hier erg nieuwsgierig naar, gezien de verschillende meningen hierover. Wij vonden het geweldig! Een gezellig, bruisend haven stadje! We hebben lekker door het stadje gestruind met het verlaten middag zonnetje op ons gezicht. In Queenstown is er een hoge kabelbaan die zorgt voor fantastisch uitzicht over Queenstown. s'Avonds heerlijk uit eten geweest. Alweer een geweldige dag gehad!

Na een onbijt in Queenstown en een bakkie in de haven zijn we opweg gegaan naar Invercargill. Een plaatsje dat op de route naar the Catlins ligt. We hebben overnacht op een horror camping. Na alle heerlijke slaapplaatsen hebben we nu toch echt de vreselijkste gehad. We konden bijna niet geloven dat we daar echt moesten slapen. Oud, vervallen, vies en heel donker! Ik heb ondanks dit heerlijk geslapen, Daan helaas niet. Ik had ook geen spin op mijn kussen! s'Morgens zijn we heel vroeg vertrokken, de receptie was nog gesloten. Hopelijk heeft de eigenaar de sleutel gevonden!

Na een onbijt bij de Pak n Save, (onze favo supermarkt!!) zijn we door gereden richting de Catlins. Een route langs de zee, langs de mooiste plekjes! Elke keer denken we dat het niet mooier kan, maar het kan! Het startpunt was bij een oude vuurtoren, met prachtig uitzicht over de baai! Rondom de vuurtoren lagen ook nog "snurkende" zeeleeuwen. Met een afstandje naar gekeken, ze schijnen nogal gevaarlijk te zijn! Ze kunnen opeens heel snel achter je aankomen! Jammer om te lezen dat er toch altijd mensen zijn die deze beestjes niet met rust kunnen laten! Na de vuurtoren zijn we over een onverharde weg bij de caves aangekomen. Blootliggende grotten die in de zee liggen. Alleen te bezoeken met eb! Prachtig om te zien! Ik was zo aan het kijken naar al het moois, dat ik een vloedgolf niet door had! Daan wel, de stiekemerd! Ik heb nog nooit zo hard gerent. We hebben er allebei smakelijk om gelachen, en dan vooral om de "opa" die nog harder dan mij rende! Op de tocht hebben we ook nog een van de mooiste watervallen gezien, die Nieuw-Zeeland bezit. Na de waterval zijn we bij het eindpunt van de route uit gekomen! Een vuurtoren die hoog op een klif ligt met een oneindig uitzicht! Adembenemend mooi! Gek idee ook dat er vanaf dit punt niks meer is, op de zuidpool na! We zijn echt aan de andere kant van de wereld.

Inmiddels zijn we aangekomen in Dunedin. We hadden een motel geboekt bij gebrek aan beter. Het blijkt een truckersmotel te zijn! Je haalt je sleutel aan de bar, terwijl de halve liters bier getapt worden! Vanavond speelt er een live band, en we kunnen daar nu nog van mee genieten! Echt lachen! Het motel is trouwens schoon en heel goed verzorgd!

Zometeen lekker slapen. De tijd gaat snel. Volgende week vliegen we weer terug! We genieten voor 200%! Het is hier zo fantastisch!

Lfs Daan & Eveline

Annja

wat leuk te lezen wat jullie allemaal meemaken.
Ik herken de stadjes en dorpen die jullie aandoen.
heel erg leuk.
Veel plezier nog.
Groetjes Annja

Laura

Lieve Eef en Daan wat een heerlijkheid om te lezen wat voor prachtigs jullie zien geniet er van!!

Rick

Het leek misschien of Daan een oranje parachute had, maar ik noem dat een optische illusie. Waarschijnlijk zijn manen flapperend in de wind..

sandra

Wat een heerlijk land is het toch, jullie nog lekker genieten van de laatste week!

Bert en Marga

Klinkt allemaal geweldig. Kan niet wachten om alle foto's te zien, vooral van die oranje parachute! Kus Mam en Pap

Lilian

Ik geniet iedere keer van jullie reisverslag. Wat een geweldig mooi land lijkt me dat.En dan springen met een oranje parachute. Ben heel erg benieuwd naar de foto's. Geniet van jullie laatste week daar, liefs Lilian